Ušetřete díky optimalizaci webu

Autor: Petr Vrubel
Datum: 15. 11. 2020
PPC reklama je v mnoha případech jedním z nejrychlejších způsobů jak získat nové zákazníky. Mnoha e-shopům, které jsem spravoval, se PPC reklama podílela na celkovém obratu z více než 60%. Sama o sobě nicméně nezmůže nic. Vždy potřebujete e-shop, nebo webové stránky, které vám zísakají klienta. Zde je pár tipů jak zvýšit vaše šance.

Výzvy k akci

Důležitost výzev k akci se zmiňuje pořád dokola. A má to svůj důvod. Když na svých webových stránkách nabízíte služby, vyzvěte potenciálního návštěvníka k tomu, aby vám zaslal poptávku. Píšete článek o tom, jaké technologie používáte? Vyzvěte čtenáře, aby se vás nebál oslovit pro více informací.

Když nevybídnete návštěvníka k akci, snižujete tak pravděpodobnost že na stránkách udělá co potřebujete.

Důležité také je nepřehnat to. Přeplácané stránky s tlačítky zářícími všemi barvami, ve všech čtyřech rozích obrazovky, nikoho nepřesvědčí. Na druhou stranu tučné zvýraznění textu někde v článku, nebo elegantně zakomponovaný kontaktní formulář na produktové stránce zákazníci zpravidla očekávají.

Reference vašich klientů / zákazníků

Při výběru produktu nebo služeb hrají zkušenosti zákazníků významnou roli. Pokud už máte nějaké zákazníky a jsou ochotni sdílet svou zkušenost s vámi, nebojte se je vyzvat ať vám napíší recenzi. Klidně jim pošlete odkaz na váš Google Moje Firma, nebo je požádejte alespoň o pár vět do e-mailu.

Tyto reference budou velmi přínosné ve chvíli, kdy vás objeví noví potenciální zákazníci. Pokud u vašich produktů nebo služeb uvidí, že lidé jsou se službami spokojení, je více pravděpodobné, že se rozhodnou právě pro vás.

Reklama v souladu s cílovou stránkou

Cílíte reklamu na konkréntí produkt, nebo službu? Pak byste měli svého zákazníka přesměrovat z reklamy přímo na to, co jej zajímá.

Zní to jednoduše, ale ještě stále se stává, že se jako přistávací stránka reklamy použije domovská stránka. V důsledku toho tak ztrácíte jak peníze, tak i potenciální zakázky. Málo kdo si dá tu práci a prokliká se z domovské obrazovky, přes kategorie, až k tomu na co se chtěl původně podívat.

Pokud pro svůj e-shop děláte PPC reklamu, nebo ji pro někoho spravujete. Vždy používejte co nejspecifičtější přistávací stránku, pokud máte širší nabídku služeb na jedné stránce, tak využijte tzv, HTML kotvy, které “ukáží” návštěvníkovi přesně část webu, která jej nejspíše zajímá.

Ukažte to důležité hned

Prodáváte produkty? Ukažte je hned po otevření stránky. Nabízíte služby? Pokud je to jen možné ukažte jak službu děláte, nebo jděte s popisem rovnou k tomu, co vaše klienty nejvíce zajímá.

Důležité je brát v potaz mobilní zařízení. Na telefonech máte velmi limitovaný obsah, který můžete zobrazit svému návštěvníkovi hned po načtení stránky, aniž by muset sjíždět níže.

Ukážete-li svému potenciálnímu zákazníkovi to pro co přišel, podstatně se zvyšuje pravděpodobnost že na stránce zůstane, přečte si více a v samotném závěru objedná, nebo se rozhodne vás kontaktovat.

 

Závěrem chci zmínit, že se všechny změny dají ověřit v praxi. Stačí mít správně nastavené Goole Analytics, a porovnávat výsledky před změnou vs. po změně. Pokud měříte svůj web už několik let, můžete je porovnat i s minulým rokem.

Pokud si nevíte rady jak implementovat různá vylepšení a jak je vyhodnocovat. Rád vám pomůžu. Kontaktovat mě můžete třeba na telefonu, nebo přes kontaktní formulář.