Rozdílná marže a jak si s ní poradit v PPC

Autor: Petr Vrubel
Datum: 12. 11. 2020
Při investování peněz do PPC reklamy je vždy důležité položit si otázku: Jaké produkty se oplatí propagovat?. Určit spárvnou kategorii produktů nemusí být vždy tak jednoduché jak se může zdát. Obzvláště když prodáváte různé kategorie produktů, od různých dodavatelů s rozdílnou marží. Snadno se tak může stát, že pro některé kategorie bude nákladovst 15% (doplňte dle vaší nákladovsoti) naprosto v pořádku a zisková, zatímco na jiných produktech budete prodělávat.

Dobrá komunikace mezi PPCčkařem a e-shopem je základ

Google Ads, v kombinaci s Google Analytics, nabízí více než dostatečné informace pro to, aby se pří správě reklamy dala vzít v potaz rozdílná marže napříč sortimentem vašeho e-shopu.

Z pohledu správy je tím nejmenším třídit reklamní kampaně dle kategorií.

Pokud si tyto věci vyjasníte se svým správcem reklamy na začátku vaší spolupráce, ušetřite si horké chvilky při procházení měsíčního reportu.

Nadšený správce reklamy vám spokojeně pošle report s krásnou nákladovostí (na příklad) 17,5%  na celém účtu a vy se zděšením zjistíte, že drtivá většina takto prodaných produktů má marži jen 10%.

Nový zákazník / vracející se zákazník

Existují případy, kdy si můžete dovolit prodělávat na určitých produktech. V případě kdy zvednete hlavu od měsíčního reportu a podíváte se na to z dlouhodobějšího hlediska to může dávat smysl. 

Pokud je vaše zákaznický servis na úrovni, klient dostal zboží včas, dobře se mu u vás nakupovalo, dokážete pracovat s e-mail marketingem, atd. atd. Tak se razantně zvyšuje pravděpodobnost, že u vás zákazník bude spokojený a nakoupí znovu.

Vracející zákazník má zlomkové náklady na akvizici v porovnání s novým zákazníkem. Právě díky tomu si můžete dovolit být při akvizici ve ztrátě, když si pak ale spočítáte kolikrát u vás nový klient nakoupil, tak se to může oplatit.

Největší marže se ne vždy rovná nejlepší produkt

Při správě reklamy jsem se často setkával s tím, že klienti chtěli propagovat produkty na kterých měli největší marži.

Dává přece smysl propagovat to, z čeho budu mít největší zisk ne? Jenomže ono to není tak jednoduché jak se zdá.

Často se mi při propagaci produktů stávalo, že produkty s největší marží, které chtěl klient propagovat, byly také produkty, které se prodávaly podstatně méně než jiné produkty s nižší marží.

Stávalo se tak, že klient sice prodával produkty s vyšší marží, ale ve finále z toho získal méně, než kdyby se v marketingu zaměřil na zboží s nižší marží, ale podstatně větším odbytem.

 

Závěrem chci povzbudit všechny majitelé e-shopů, aby využívali nějaké analytické nástroje jako Google Analytics. Díky nim získáte dostatečně přesný přehled o tom, které produkty, v jakém množství a s jakou marží se prodávají.

Budete přesně vědět co z vaší nabídky je pro vaše klienty nejlákavější a při dobré komunikaci s vaším správcem reklamy tak z PPC reklamy vytěžíte více, než když budete statistiky jen hádat od oka.

Pokud se v analytice nevyznáte, chtěli byste porozumět tomu, co dělají vaši klienti na vašich stránkách a chcete být efektivnější ve vaší PPC reklamě, klidně mě kontaktujte a můžeme se pobavit o vašem projektu.